LAT

Halloj igen!

Jag vet att jag har varit lat med att uppdatera min blogg, men nu är jag igång igen. Det vi gjorde efter senaste fältveckan jag har skrivit om så var det baskerprov. Det var ett test som alla på kompaniet gör, väldigt jobbigt. Vårt baskerprov gick ut på att överleva på lite sömn och nästan igen mat. Vi gick ungefär 5.5 mil under 4 dagar. Massa övningar kom under dagarna. Det var Ryssar som stod för motsåndet denna gången.
Vi sprang tillbaka till kvarn med vår utrustning + vapen ca 3.5 km. Alla trodde efter det att vi var klara men nej, Då skulle vi springa hinderbanan. Efter det var baskerprovet över och vi hade baskercermoni där vi satte på vår förtjänade basker.

Veckan efter innehöll sådant som vi inte hade hunnit med på GSUn. Det var en reservvecka. Vi sköt lite pek, vårdade lite matriell osv. En ganska lugn vecka.

Sedan började den roliga GRG ( Granatgevärsutbildningen). Det var väldigt roligt. När man sköt iväg den patronen så blev det en ganska stor rekyl. Vi sköt spårljuspansarspräng, rök, lys och spräng granat. Det var 3 väldigt roliga och givande veckor.

Nu denna veckan (46) så har jag specialutbildning. Utbildningen är på 3 veckor, första veckan är det strid där MSS (markstridsskolan) leder oss. vi kommer att göra massa övningar där vi använder olika framryckningssätt och de olika vapnen vi har utbildats på. Det kommer nog att bli roligt tror jag :D.

Det är det jag vet än så länge.

Talk to you later.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0